Styrelsemöte Byalaget Löderup 2010-01-21

Styrelsemöte Byalaget Löderup 21:e jan 2010

Närvarande: Karin Lindberg, Karin Mattsson, Göran Göransson, Bengt Olhagen o Kent Olsson.

Mötet inleddes med diskussion om uppgifter om brandstationens framtid.
Vi inväntar överläggningarna mellan Kommunernas samarbete, som kommer att avgöra budgeten för verksamheten.

Frågan om infoskylt tas upp på samrådsmöte!

18/2 Information om barnflyktingmottagning i Löderup.
Matsalen i skolan 19 00.

4:e Mars Rolf Gustavsson berättar . kaffe serveras, matsalen 19 00

Fibernätets utbyggnad i Löderup infomöte planeras i mars, med Ystads energi.

Skola: Nya förskolan redan fullsatt med barn, därför tänker vi göra en skrivelse till Kommunen om att behålla gamla skolan den vid korsningen, som avlastning vid toppar.

Nästa utskick: senast 9:e februari, innehållande: Barnflyktingmottagning, Rolf Gustavsson, Fibernätets utbyggnad, medlemsrabatter, Byastämma 15:e april, Nostalgitripp 6/6.

Domännamn loderup.se Krister Bundy kollar om länkning, ska även se om vi kan få in anmälan på sidan om att få detta infobladet på e-post, för att spara kostnader.

Karta ska tas fram om cykel och vandringsleder runt Löderup, som kan läggas ut på hemsidan.

Nostalgitripp info,

Ystadbostäders eventuella bostadsbyggande av parhus.: Lågt intresse att skriva hyreskontrakt.

Nästa möte: beslutas på nästa träff om flyktingmottagningen.

Mötesprotokoll av Kent Olsson sekreterare.

Kommentarer inaktiverade.